2 Aralık 2012 Pazar

Yunan Sporcuyu Türk Yapacak Erkek Aranıyor

Türkiye Eskrim Federasyonu Başkanı Müminhan Bilgin, Türk spor yönetiminin içler acısı haline güzel bir örnek.

Bilgin'in devşirme teklifi götürdüğü Yunan sporcu ile ilgili açıklamaları o kadar düzeysiz ki, üzerinde tartışmaya değmez.

Şimdilik ilgili haberi paylaşıyorum. Gelecek günlerde Bilgin'in önceki icraatları ışığında Yunan sporcu olayını irdeleyeceğim.

İlgili haber şöyle:

"Eskrimde dünya 5'incisi olan Yunan sporcu,Türkiye'den 'Bir Türk'le evlen, bayrağımızla yarışmaya katıl' diye teklif geldiğini açıkladı. Türkiye Eskrim Federasyonu Başkanı Müminhan Bilgin: Ne damat ne de para teklif ettik. Bizim çöpçatanlık rolümüz yok. Ama böyle bir şey olup gazeteye çıksa 100 bin kişi sıraya girer.


Vatan gazetesinden İsmail Şahin'in haberine göre, Yunanistan ’ın eskrimde dünya sıralamasında 5’inci sırada yer alan sporcusu Vaso Vougiouka, Olimpiyatlar’da Türk bayrağıyla yarışması için Türkiye ’nin kendisine çok cazip bir vatandaşlık teklifinde bulunduğunu söyledi. Komşu kızı, “Bir Yunan gibi düşündüm ve Türkler’in teklifini reddettim. Teklifi yapan Türkiye olmasaydı kabul edebilirdim” dedi. 

Londra Olimpiyatları’nda çıktığı son maçta dişinin kırılması sonucu bronz madalyadan olan Yunan eskrimci Vaso Vougiouka’nın komşuda yayınlanan Proto Thema gazetesine verdiği röportaj olay yarattı. 1986 doğumlu Yunanistan Şampiyonu sporcu, Türk Eskrim Federasyonu yetkililerinin Olimpiyatlar’dan hemen sonra kendisini arayarak bir sonraki oyunlarda Türkiye adına yarışmasını istediklerini söyledi. Kendisini çok kibar konuşan bir Türk yetkilinin aradığını ve Türk bayrağıyla podyuma çıkmayı kabul etmesi durumunda kendisine 50 bin euro ’su hemen ödenmek kaydıyla 100 bin euro transfer parası ile aylık maaş bağlanacağını, ayrıca alacağı madalya başına da ödül verileceğini söylediğini belirtti. Buna göre Türkiye, kadın eskrimciye altın madalya kazanması durumunda 500 bin euro, gümüş madalya içinse 110 bin euro karşılığı altının ödül olarak verileceğini bildirdi. Hatta Vougiouka’ya bu altın ödüllerin anlatıldığı Türkiye’deki yönetmelik maddesi de Yunanca’ya çevrilerek gönderildi. 

- PARA VE DAMAT İDDİASI: İddiaya göre federasyon yetkilisi, Yunan sporcunun Türk vatandaşı olabilmesi için 2 yöntem önerdi: 

1) Yunan federasyonunu ikna et, onlara bir ödeme yapıp seni transfer edelim. Hemen Türk vatandaşı yapalım. 

2) Eğer federasyonu ikna etmekte başarısız olursan seni bir Türk’le evlendirelim. Böylece hem Türk vatandaşlığını almış olursun hem de Yunan pasaportunu korur çifte vatandaş olursun. Ama Olimpiyatta bizim için yarışırsın. 

- ‘BİR YUNAN GİBİ DÜŞÜNDÜM’: Teklifin çok cazip olduğunu itiraf eden Yunan sporcu gazeteye şu açıklamayı yaptı: Yunanistan Rumen antrenörümün ücretini bile ödemekte zorlanıyor. Bizim aldığımız paralar da çok düşük. Ama ben yine de bir Yunan gibi düşündüm ve Türkler’in teklifini reddettim. Eğer teklifi yapan Türkiye olmasaydı kabul edebilirdim. Ayrıca Türk bayrağıyla yarışmayı kabul etseydim ülkemde ‘satılmış’ damgası yiyeceğimi de biliyorum. Ne ülkemi ne de arkadaşlarımı satamam.” 

‘Ne damat ne de para teklif ettik’ 

Türkiye Eskrim Federasyonu Başkanı Müminhan Bilgin: “Olimpiyat öncesinde bize ‘Ben Türkiye’ye gelmek istiyorum’ diye haber gönderdi. Tek şartımız Türk vatandaşı olmasıydı. Vaso Vougiouka’ya ödül yönetmeliğimizi anlattık. Yunanca’ya çevirip gönderdik. En son telefon görüşmesinde, ‘Ben kabul ediyorum. Acaba federasyonu ne yaparsınız?’ dedi. Biz de Yunan federasyonuyla kavga edemeyiz dedik. Orada meseleyi kamuoyuna sızdırarak uyanıklık yapıyor. Sanki Yunan federasyonunun bizimle pazarlık yapma zeminini hazırlamaya çalışıyor. Normal beklemeli vatandaşlık olmazsa bunu hızlandırmak için ne yapılabilir demiş. Arkadaşlar da Türkiye’de eğer bir Türk’le evlenirsen daha çabuk vatandaş olursun demiş. Bizim çöpçatanlık rolümüz yok. Ama böyle bir şey olup gazeteye çıksa 100 bin kişi sıraya girer.”

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder