2 Aralık 2014 Salı

Basketbol Federasyonu Mali Genel Kurulu Sorun Yarattı

Bağımsız (!) spor federasyonlarının mali genel kurulları tek tek gerçekleşiyor. Bazı yönetimler ibra edilmedi. Basketbol Federasyonu'nda da denetim kurulu üyelerinden muhalefet şerhi ortalığı karıştırdı.

Aşağıda önce medyada çıkan haberi, ardından TBF'nin açıklamasını paylaşacağım. Yorumlarımı başka bir yazıda açıklayacağım.



"Türkiye Basketbol Federasyonu'nun iki yönetim kurulu üyesi ile DenetlemeKurulu raportörü usulsüzlük gerekçesiyle Federasyon Başkanı Turgay Demirel ve Federasyon hakkında suç duyurusunda bulundu.

Milliyet Gazetesi'nin haberine göre; TBF Yönetim Kurulu üyesi Kamil Uzun ve Mehmet Küçük’ün yanı sıra TBF Denetleme Kurulu Raportör üyesi Fatih Mustafa Özyeşil, TBF’nin uygulamalarında 9 madde altında eksiklik ve usulsüzlük tespit etti.
27 Kasım’da Ankara’da gerçekleşen TBF Mali Genel Kurulu’nda kürsüye çıkarak bu durumu anlatmak isteyen üç üyeye söz hakkı verilmedi. Uzun, Küçük ve Özyeşil de TBF Başkanı Turgay Demirel’i mahkemeye verdi ve TBF Yönetimi hakkında suç duyurusunda bulundu.
'İHALE KANUNUNA AYKIRI ALIM'

TBF’yi şikayet eden üç üye, ihale kanununa aykırı alım şekillerini tespit etti. Mevzuata aykırı olarak başka şirketlerden teklif bile alınmadığı öğrenildi. İşte usulsüzlük tespit edilen kalemler:

Araç kiralama hizmet alımı
Hizmet aracı yakıt alımları
Uçak bileti ve otel organizasyonları
Tesis yönetimi hizmet alımları
Bileşim hizmeti alımları
Reklam ve tanıtım hizmet alımları
Sigorta hizmet alımı
Hukuk danışmanlığı hizmet alımı
Mali müşavirlik hizmet alımları
Gelsin avanslar!
Spor federasyonları yönergesine göre bir kişi, bir seferde ve toplam 100 bin TL’dan fazla avans kullanamaz. Ancak tam 4 TBF görevlisinin 100 bin TL sınırı aşarak avans aldığı ortaya çıktı.
SÖZ HAKKI VERMEDİLER
Uzun, Küçük ve Özyeşil TBF Mali Genel Kurulu’nda belgelerle konuşmak istediler. Ancak başta TBF Başkanı Turgay Demirel olmak üzere ön sıradaki üyeler buna engel olmaya çalıştı. Demirel’den etkilenen Divan Başkanı Erdal Poyrazoğlu’nun da Denetleme Kurulu Raportör üyesi Fatih Mustafa Yeşil’e söz hakkı vermediği öğrenildi."

------------------------------------

Türkiye Basketbol Federasyonu'ndan Açıklama

Bir kısım yayın organlarında çıkan eksik ve yanıltıcı haberlere karşı aşağıdaki açıklamanın yapılması gerekmiştir.

Bir kısım yayın organlarında çıkan eksik ve yanıltıcı haberlere karşı aşağıdaki açıklamanın yapılması gerekmiştir.
TBF Ana Statüsü gereğince 4 yılda bir Olağan Genel Kurul, 2 yılda bir de Olağan Mali Genel Kurul yapılmaktadır. 27 Kasım 2014 günü yapılan TBF  Olağan Mali Genel Kurulu’na, Genel Kurul Delegeleri büyük çoğunlukla iştirak etmiş ve Genel Kurul’a katılan  131 delege Yönetim Kurulu’nu ve TBF Denetim Kurulu’nu ayrı ayrı oybirliği ile ibra etmişlerdir.

TBF Denetim Kurulu, mevzuat gereği, üçü devlet tarafından atanan 5 üyeden oluşmakta olup, bu üyelerden biri, Denetim Kurulu’nun çoğunluk raporuna farklı görüş bildirmiş, Genel Kurul sırasında Divan Başkanı, farklı görüş bildiren Denetim Kurulu üyesini bizzat kürsüye davet etmiş, Genel Kurula ayrıntılı görüş açıklanmış, takiben yapılan oylamada TBF Yönetim Kurulu ve Denetim Kurulu ayrı ayrı oybirliği ile ibra edilmişlerdir.

Yayın organlarında çıkan bir takım gerçek dışı haberlere karşı, başta TBF olmak üzere, haberlerde adı gecen Denetim Kurulu Başkanı Sn. Murat Erşan, “Türk Basketbolunu sallayacak skandal vb.”  şeklindeki haberleri yanlış ve gerçeği yansıtmadığı şeklinde yalanlamışlardır.

Sayın Murat Erşan konu ile ilgili olarak, “27.11.2014 tarihinde Ankara'da yapılan TBF Olağan Mali Genel Kurulu’nda, Denetim Kurulu üyesi Fatih Özyeşil’e Denetim Kurulu Raporuna düşmüş olduğu şerh hakkında söz verilmiş, tarafımdan  şerh düşülen hususlar hakkında Genel Kurul’a açıklamalarda bulunulmuş ve bunun üzerine Genel Kurul, Yönetim ve Denetim Kurulu Raporlarını oy birliği ile ibra etmiştir. Çıkan haber yanlış ve gerçeği yansıtmamaktadır.” açıklamasında bulunmuştur.

Sonuç olarak;
27 Kasım 2014 günü yapılan TBF Mali Olağan Genel Kurulu’nda, bugüne kadar olduğu gibi, çalışmalarını mevzuata uygun olarak başarı ile sürdüren Türkiye Basketbol Federasyonu, başta Başkanı olmak üzere, Yönetim Kurulu ve Denetim Kurulu ile TBF delegeleri tarafından da takdir edilerek, oybirliği ile ibra olunduğunu kamuoyuna açıklarız.
Saygılarımızla
TÜRKİYE BASKETBOL FEDERASYONU"

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder